KLIK SINI !!!!!

Kalau ikhlas follow la! Tinggalkan link korg kat Cbox tu. senang cik fifie nak follow balik :D

Tuesday, August 02, 2011

PUASA PERTAMA

assalamualaikum .

CIK FIFIE:
semalam adalah puasa pertama utk semua
umat islam di bulan ramadhan .
agak sedih kerana aku tak dpt mnyambut
puasa pada awal2 ramadhan ni .
biasalah, masalah wanita yg x dpt d'elakkan .

tp, aku ttp, x mkn n minum tau .
saja nak membiasakan diri dengan suasana puasa di sini . hehe

Di sini, cuacanya agak panas .
bjalan kaki dr rumah sewa ke kolej,
agak memenatkan jugalah .

mm. x ada lah jauh sgt . sedang2 je kodd .
tp, bile time panas, perghh . memang mencabar keimanan .
walau apa pun, aku tetap KENTAL . muahaha .
kental lah sangat . ! ;D

PUASA PERTAMA ni biasa2 je aku rasa .
cuaca agak baik, tak begitu panas .
aku harap, ia akan kekal sampai akhir bln puasalah . hihi

pada bln ramadhan ni,
jadual pembelajaran telah digubah .
masa pembelajaran telah dipercepatkan .
sepatutnya balik pukul 4 ptg .

tp smlm, pukul 3 ptg dah boleh balik rumah . hehe .
seronok ? x juga . cube korg bayangkan .
buat apa balik awal2 .

tak ada benda yang aku boleh buat .
last2, perut pon menyanyi lah kan . haha .
aku suka bile time puasa, aku jd org yg sgt sibuk .

sbb, bile aku sibuk :
~aku x akan rase kepenatan sgt .
~tak terlalu memikirkan tntg BUKA . huhuhu .
~xkan rasa macam masa tu lama sgt bjln, dll .

itulah serba sedikit sebab2 knpa aku
nak jd sibuk time2 puasa ni .
kalau nak listkan . mmg blambak .
tp, aku pon x naklah menyusahkan korg
mmbace list2 yg bnyak tu .
smpai tkluar biji mata . Muahaha
so, aku bg je la 3 reason oke .

SI JOYAH :
cehh . alasan je 2 . padahal malas nak taip kan cik fifie .hihi

CIK FIFIE :
ish . diam2 sudah . wat rosak aku pnya
reason la kau ni Si Joyah .
x leh nak simpan rahsia ! ;p

haa . sambung citer pasal apa yg berlaku pd aku hari ni .
lebih kurang pukul 5 lebih , aku mandi .
aku basuhla skali baju2 kotor aku .
pas2, lela cakap jom pergi bazar , beli lauk .

aku pon siap2 lah .
then, sblm pergi, aku masak nasi putih dulu .
biasalah nak save money . hehe .

aku,lela n wanie pon
bergerak pergi bazaar depan hostel .
fuhh . ramai betol manusia .
ktorg pon mmulakan pencarian dalam
mencari lauk yg dpt menepati citerasa kami .
tapi, pusing pnya pusing . tetap x
jumpa pilihan yg menarik .

dah 2,3 kali pusing . tetap x
ada yg mnjadi idaman hati .
last2, aku n lela mengambil keputusan utk
membeli lauk di stall sorg pak cik ni .

sbb, dr td ktorg usha, die je yg x ramai planggan .
tp, bila ktorg dtg je kat si2, terus ramai plak
manusia yg mngerumuni pak cik tu .
time 2, dlm otak aku dah set .
nak ayam kurma .

tp, syg . org lain tlah merembatnye dahulu . haha
agak terkilan di situ .
aku dah r kempunan nak mkn ayam kurma .

SI JOYAH :
ceettt . macm mgandung plak kau nie nak kempunan2 plak.

CIK FIFIE :
iye ke joyah? hahaha
x prasaan plak . :p

sambung ~ pas2, lela ckp : sabar ye .

haha . time 2, aku dah redha dah . x ada rezeki lah tu .
aku pon jalan ke stall lain utk mncari lauk .
tiba2, aku dpt call dr Lela .

dia ckp : fizah, lauk ikan keli
aku pon kene rembat !aku x dpt beli .

HAHAHA !
mmg lawak gila .
kali ini, aku lah plak kene ckp sabar kat dia . hihihi ;p

~part nie yg aku paling suka n x akan lupa ~

itulah, datang lg pd saat2 akhir .
makanan pon dah x ada .
inilah pengajaran buat aku .
ari nie , habis korg . sblm pkul 5
aku dah terpacak dah kat depan hostel .
biar semua lauk 2 plak aku rembat .muahaha .
just joke . dgr boleh . percaya jgn ;D

apa2 pon .
PUASA PERTAMA ni mmg best lah . hehehe .
peace . ^_^

wasalam .

4 comments:

  1. Puasa pertama yg sempurna juga ;D

    ReplyDelete
  2. hahaha . alhamdulillah . btw, selamat menyambut ramadhan al mubarak @miss S.F.S

    ReplyDelete
  3. hahaha standard la prmpuan.. klau dh rse nak mkan tu mule la mncari bgai nk rak.. bile xjmpe, kmpunan xsudah.. hahaha

    ReplyDelete