KLIK SINI !!!!!

Kalau ikhlas follow la! Tinggalkan link korg kat Cbox tu. senang cik fifie nak follow balik :D

Monday, October 24, 2011

SAHABAT

pada pandgan mereka,
aku dan sahabat2ku semuanya hidup bahagia .
selalu bersama .
macam tiada masalah .

macam dunia ini kami yang punya lah kiranya . haha
tp, tanggapanmu i2 sungguh silap dan meleset jauh .
hakikatnya, perselisihan faham itu sering berlaku antara kami .
kesakitan dan kepedihan sering terasa .
tp, itulah lumrah kehidupan . lumrah persahabatan .

yang sebenarnya banyak mengajar kita tentang
erti kehidupan sebenar .
erti sebuah persahabatan .
dan inilah yang akan menjadi kenangan abadi sehidup semati kita .

ingatlah kawan .
walau bagaimana sekalipun sikap mu .
kau tetap sahabat ku .
walaubagaimana buruknya perangaimu .
kau juga pernah di sisiku .

baik buruk, mereka tetap sahabat kita .
tidak perlu menyisihkan, menepis, membuang,
mengumpat, menyumpah, memburukkan sahabat sendiri .

maafkan aku sahabat .
jika terlalu banyak kesalahan ku kepadamu .
aku terlalu menyayangi dirimu sahabat .
tidak ku tahu kenapa begitu sedih dan tersentuh hatiku hari ini .
mengenangkan persahabatan kita selama ini .

renung2kanlah sahabat .
perjalanan kita masih jauh .
sahabat yang akan sentiasa menemani kita .
jgn jadikan salah faham sbg penghalang kejayaan .
bahkan, jadikan ia sebagai suatu cabaran untuk kita berjaya .

much love : HAFIZAH HAIRI TAN

5 comments:

  1. Seorang sahabat adalah orang yang akan bersama dengan kita tak kira susah atau senang...

    Saya dapat tahu siapa sahabat saya masa saya sedang susah... Masa tu, orang yang saya anggap baik tiba2 hilang... Call tak angkat, mesej tak reply... Sorang je yang sedia membantu... Dia sorang yang sanggup bersusah senang bersama...

    Terima kasih sahabat

    ReplyDelete
  2. ku azhar : hehe . nnty sy update . :)

    zulfahmi : betol 2 . dr situ kita boleh nilai sikap n perangai seorang sahabat yang benar2 jujur n ikhlas menjadi sahabat kita susah n senang . :)

    ReplyDelete