KLIK SINI !!!!!

Kalau ikhlas follow la! Tinggalkan link korg kat Cbox tu. senang cik fifie nak follow balik :D

Sunday, November 06, 2011

GEMA TAKBIR

assalamualaikum .

weeeeeeehhhhh korgg .

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA .
hehehe .
wahhh . gema takbir di pagi raya .
seronok-nya . alhamdulillah .

korg tengah buat ape tu ?
haaa ? ade kat kampung ?
untungla . jeloss =..= . haha

mm . cik fifie lak ?
cik fifie tak balik kampung pun .
sbb, opah xde kat kampung .
so, cik fifie raya kat KL je lah .
raya kat KL best juga tau .
i like .

semalaman mama memasak .
cik fifie tolong juga tau .
tolong menyebok,menyemak kat situ . hahaha .


weehh .
first time ngayam ketupat wehh . *bangge dow
time kecik pernah cuba, tp xjadi .
asik tgk papa je ngayam . rase cemburu lah plak .
tu yg nak cuba buat lagi . haha .
xsangke dapat jgak buat tawW .
haha .
daaannn . inilah hasilnya
(kiri atas: kuah kacang daging , kanan atas: rendang ayam, bawah : nasi impit)

si joyah :
haa ? papa yg anyam ? biar betul cik fifie ? hahahaha .
macam tak percaya ! ahahahaha .
mm . sedapnye tgk rendang tu cik fifie . terliur joyah .  

cik fifie :
=..='' . awatnya si joyah ? anyam pon salah kah ?
haaha, g la mam .  ;p

si joyah :
dak ehh . xsalah pun . tp, pelik . pandai sungguh papa
cik fifie anyam ketupat yoO .

cik fifie :
hahaha . ape yg peliknya .
papa 2 dr kecik dh pandai anyam ketupat tau .
popo (nenek) yg ajar papa .

walaupun popo berbangsa cina,
dia tahu tau anyam ketupat .
kuih2 melayu pun dia pandai buat .
malulah kalau org melayu x reti buat . hahaha .

tapi ini lah realitinya .
mama cik fifie x pandai pun anyam ketupat .
seb baik papa pandai .
papa anyam, mama masak .
kan bagus tu . bekerjasama . hehehe .

okelah . di kesempatan ini, cik fifie nak minta maaf pada
keluarga cik fifie, kawan2, sahabat2 blogger,
haiwan2, benda2 dan semualah yg pernah
cik fifie terguriskan hati ke, terkasar bahasa dll .
minta maaf yoO .

Hari ini,
marilah kita menghayati/mengingati semula
pengorbanan seorg : ibrahim/ayah/manusia/nabi
yg sggup mengorbankan anaknya nabi ismail demi
taatnya kepada perintah Allah .

cik fifie rasa, susah utk kita berjumpa manusia seperti ini lagi .
yang sanggup mengorbankan segala harta benda , jiwa dan raganya
hanya untuk penciptanya, iaitu Allah S.W.T .
jadi, marilah kita sama2 mengambilnya sebagai iktibar .
Ya Allah, kau jadikanlah aku dari hamba-hambamu yg
sanggup melakukan apa saja demi pertahankan agama islam
dan kau jadikan lah aku dari kalangan orang-orang yang soleh Ya Allah .
sesungguhnya, aku banyak melakukan kekhilafan terhadapmu .
kau makbulkanlah doa hambamu ini .
amin ya rabbal alamin .

2 comments: