KLIK SINI !!!!!

Kalau ikhlas follow la! Tinggalkan link korg kat Cbox tu. senang cik fifie nak follow balik :D

Saturday, March 23, 2013

bulan kesedihan dan alfatihah untuknya

assalamualaikum..

sukar ingin memulakan bicara.
yang ku tahu, kesedihan menyelubungi jiwa di bulan march ini

bismillahirahmanirahim..

8 march 2013 - jumaat

kucing ku baru melahirkan anak.
tak disangka, kejadian yg tak dingini terjadi.
kaki salah sekor anak kucing (sitam namanya) yg baru lahir tu luka teruk
akibat simpulan daripada tali pusat yang bersimpul
antara empat ekor kucing yang lain.
malangnya, kaki kirinya tak dapat bergerak lagi.
kakinya patah..


13 march 2013 - rabu

anak kucing ku telah mati. sedih tak terhingga. menitis air mata.
ingat dapat jaga dia sampai dia besar.
rupanya hayatnya tak lama.
dlm kesedihan, kami tanamnya di belakang rumah. :(
inilah kali pertama aku bela kucing.
dan kucing tu mati dalam telapak tanganku.
aku sayang kau sitam . walaupun aku dapat merawat kau cuma seketika.



22 march 2013 - jumaat yang diberkati Allah

seorang sahabat baik adik aku meninggal dunia..
muhammad syazwan bin mohamad rais (arwah)..
ya..sungguh terkejut bila mendapat tahu tentang perkhabaran ini.
menitis lagi air mataku.
malang tidak berbau. AJAL MAUT di tangan tuhan..

walaupun dia hanya kawan adikku.
tp, sehingga kini air mataku tidak kering membasahi pipi.
aku amat menyayangi nya.
sudah ku anggap kawan2 adik ku bagaikan adikku sndiri.

tiada lagi orang yang akan bergurau denganku tentang kucing.
ya..dia juga menyayangi kucing..
dia syg pd kucing jantannya tommy yg juga telah mati pd 4.12.11..
rindu bila dia kata " tunggu ye.atam(kucingku) akan jd miliknya satu hr nanti"
teringat akan nya. teringat juga aku kepada kucing kesayangan ku yg juga telah tiada di sisi ku..
kini semuanya hanya tinggal kenangan.

dialah kawan adik aku yang rajin berborak dgn aku.
dia sgt friendly. teringat lg time jumpa dgn dia di rumah ku di cheras dulu..
dia pegang atam..

dan tak disangka 17 march hari tu adalah hari terakhir aku berborak dgn nya..
ya Allah.. tak dpt aku bayangkan kesedihan ini..

bila mana berjumpa dengan ibunya.
ku cuba menahan sebak di dada.
kata orang, tak baik menangis.
kita kene tunjuk yg kita xsedih depan family dia..
supaya family dia lebih kuat

tapi, bila mama sebut pasal dik wan suka bergurau dgn aku..
tidak dapat lagi di tahan kesedihan ini..

kata2 ibunya yang buat aku tak tahan air mata :

"Dia dah ckp.dia xnk naik kereta tu.sbb kwn dia bwa laju"

"Xpela.kita doakn dia.berkat meninggal hr jumaat"

"dorang dah hantar dah barang2 dia balik dr kolej uniten" sambil tepuk2 bantal arwah anaknya
(sebak tgk beg dan barang2 dia yang lain)

"dah tiba ajal dia" 

"dia anak yang baik"

ye dik wan sgt baik orangnya...
marilah kita berdoa, menyedekahkan alfatihah padanya
supaya diringankan segala bebannya di sana.
supaya kuburnya sentiasa diterangi cahaya..
kepada kawan2 baiknya..tolong jgn lupakannya dan selalu 
sedekahkan sekurang2nya alfatihah kepadanya
tolong ya..

dia selalu ckp "bila nak ajak wan datang rumah kat bangi ni"  :'(
hmm...

akak doakan adik berbahagia di sana. 
jika dik wan tahu, ramai yg menyayangi diri mu di sini..


ALFATIHAH KEPADA MUHAMMAD SYAZWAN BIN MOHAMAD RAIS


tekan link untuk ketahui tentang kemalangan yang meragut nyawa dik wan 



3 comments:

  1. 3 hari lpas ank kcing sya mti sbb tmakan rcun rmpai....sya rndu sgt kat dia....

    ReplyDelete