KLIK SINI !!!!!

Kalau ikhlas follow la! Tinggalkan link korg kat Cbox tu. senang cik fifie nak follow balik :D

Monday, October 07, 2013

Buat terakhir kali bersama muezza atam

Assalamualaikum..

Satu lagi kehilangan besar dalam hidup aku. Ya, kucing aku muezza tam telah pergi bertemu penciptanya.

Biar org kata pasal kucing je nak nangis.. Kucing boleh cari.. Ye.. Kucing, mmg banyak kucing yg boleh di cari. Tp setiap kucing tu ada keistimewaan die pd pandangan mata org yg membelainya.. Bg aku atam tidak akan sama dgn atam2 lain.. Masing2 ada keistimewaan tersendiri..

Mungkin agaknya atam bukan untukku.. Aku kehilangan 3 ekor kucing yg bernama atam.. Atam1 hilang. atam2 dan 3 ni adik beradik.. atam 2 mati sejak kecil sbb kecederaan masa mak die lahirkan dia.. atam yg ke 3 ni di sebabkan ulcer mulut.. Mungkin kebetulan.. Tp semua yang aku sayang pergi tinggalkan aku.. Aku tau aku kene kuat dan redha..

Tak sangka disebabkan ulcer mulut, boleh menyebabkan kematian.. Ada pulak yang tak percaya dia mati sbb ulcer je.. Biarlah mereka.. Malas nak fikir.. 
Korang semua amik pengajaran.. Selalu lah check kenapa kucing kita tak aktif mcm biasa.. Check mata dia.. Mulut dia..  Takut macam ni lah akan berlaku..

Aku tak pernah alaminya sebelum ini.. Bila aku tengok lendir keluar dari mulut atam, terus aku bawak ke klinik.. Dpt jaga dia utk 2 hari.. Tp hari ini, pukul 12 lebih pg td, isnin 7/10/13 kau pergi tinggalkan aku..

Aku sayang kau atam.. Sampai bila2 aku sayang kau.. Kau kucing yg sentiasa menggembirakan hati aku.. 

Dulu kau lah kucing yg lincah. Suke bergurau dgn adik2 yg lain.. Kau lah yg paling kuat antara yg lain.. Tp akhir2 ini kau lah yg paling diam.. Terduduk seekor memencilkan diri.. lemah tak berdaya tubuhmu.. Kau tidak terdaya untuk bermain, bahkan utk bercakap.. Kini kau telah pergi.. Pergi jauh meninggalkan aku.. 

Hilang tempat utk aku menumpang kasih.. Hilang tempat utk aku menumpang manja.. Hilang tempat utk aku menumpang rasa hati.. 

Tapi aku redha . Sungguh walaupun air mata ku menitis di pipi, sungguh aku redha dgn pemergianmu atam.. Aku rela kau pergi dari menanggung pedih dan terseksa..

Aku sayang semua kucing aku.. Jasad mu masih ada kat sini.. tp kau mesti dah pergi jauh kan syg.. Aku harap kau gembira di sana sayang.. Terima kasih sebab jadi kucing yang baik selama ini.. Maafkan aku sbb tak jaga kau dgn sebaik2 nya.. Maafkan andai aku pernah menyakitimu sayang.. 

Yang sentiasa menyayangimu hafizah

Mainan yang paling atam benci.. Dia asik marah je dgn bulu tu.. Lama2 dia dah suke..


Atam waktu sihat..


Atam waktu sakit..


Atam yg telah pergi..




Wassalam



No comments:

Post a Comment